reklam
ALTIN
 6.124,64
DOLAR
 46,4828
STERLİN
61,4884
EURO
 53,0521
reklam

BAŞKAN ER ÖĞRENCİLERİN KARNE HEYECANINA ORTAK OLDU

 

26 Haziran 2026 21:30
BAŞKAN ER ÖĞRENCİLERİN KARNE HEYECANINA ORTAK OLDU

BAŞKAN ER ÖĞRENCİLERİN KARNE HEYECANINA ORTAK OLDU

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, Büyükşehir Belediyesi olarak eğitime yönelik çok önemli yatırımlar yaptıklarını söyledi. Başkan Er, "Şehrimizin hemen her noktasında yeni kütüphaneler ve spor tesisleri açıyoruz" dedi. 

Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, Malatya Valisi Seddar Yavuz ile birlikte Cengiz Topel İlkokulu'nda düzenlenen karne dağıtım törenine katıldı.

Öğrencilerin mutluluğu ve velilerin heyecanına ortak olan Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, "Eğitim-öğretim yılının tamamlanmasının mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz. Allah'a hamdolsun. Özellikle şunu ifade etmek istiyorum; Malatya'da deprem sonrası yapılan yatırımlar hem Türkiye'miz hem de özellikle Malatya'mız adına son derece önemli bir tablo ortaya koyuyor. Deprem yaşamış bir şehir olarak bugün geldiğimiz noktaya baktığımızda Allah'a şükrediyoruz. Konutlarımız, iş yerlerimiz tamamlandı, okullarımız ise fazlasıyla inşa edildi. Bunun için ne kadar şükretsek azdır. Allah devletimize zeval vermesin" ifadelerini kullandı.

6 Şubat depremleri sonrası Malatya’nın yeniden inşa sürecinde kısa süre içerisinde çok büyük mesafeler kat ettiğini aktaran Başkan Er, "Sadece depremin yaralarını sarmakla kalmadık; geleceğin Malatya'sını inşa ediyor, eğitim kurumlarına ve sosyal donatı alanlarına yatırım yaparak şehrimizi daha yaşanabilir hâle getirmeye çalışıyoruz" dedi.

Başkan Er, konuşmanın devamında öğrencilere, "Sevgili öğrencilerimiz; yoğun bir eğitim dönemini geride bıraktınız, büyük emek verdiniz. Bugün de bunun karşılığı olan karnelerinizi alıyorsunuz. Hepinizi gayretiniz ve başarınızdan dolayı yürekten tebrik ediyorum. Şimdi yaz tatiline giriyoruz. Bu tatili en verimli şekilde değerlendirmenizi özellikle istirham ediyorum" tavsiyesinde bulundu.

Büyükşehir Belediyesi olarak kent genelinde önemli eğitim yatırımı yaptıklarına dikkati çeken Başkan Er, şunları kaydetti:

"Malatya Büyükşehir Belediyesi olarak eğitime her zaman büyük önem veriyoruz. "Malatya kütüphaneler şehri, sporun şehri olacak" dedik ve bu doğrultuda çok önemli yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Amacımız, evlatlarımızın bu tesislerden en iyi şekilde faydalanması, onları kötü alışkanlıklardan uzak tutarak bilgiyle, sporla ve güzel faaliyetlerle buluşturmaktır. Şehrimizin hemen her noktasında yeni kütüphaneler ve spor tesisleri açıyoruz. Çocuklarımızın bu imkânlardan yararlanmalarını özellikle arzu ediyoruz. Ayrıca, yaz okullarımız ve yaz kurslarımız da devam edecek. Çocuklarımızın bu programlara katılmalarının hem eğitimleri hem de kişisel gelişimleri açısından çok faydalı olacağına inanıyorum."

Yeni eğitim-öğretim yılına çok daha güçlü bir şekilde hazırlanacaklarını kaydeden Başkan Er, "Öğrencilerimiz dinlenecek, aileleriyle kaliteli zaman geçirecek. Önümüzdeki yıl okullar açıldığında çocuklarımız, daha güzel, daha modern ve daha yaşanabilir bir Malatya'da eğitim hayatlarını sürdürecekler" diye konuştu.

 

Malatya Valisi Seddar Yavuz ise "2025-2026 eğitim öğretim yılının sonuna geldik. Bu vesileyle evlatlarımıza büyük emek veren kıymetli velilerimize, öğretmenlerimize, eğitim yöneticilerimize ve eğitimin tüm paydaşlarına gönülden teşekkür ediyorum. Eğitim, hepimizin bildiği gibi milletlerin rekabet gücünü, refahını, bağımsızlığını, istiklalini ve istikbalini doğrudan etkileyen en stratejik alanlardan biridir. Bu nedenle bugün dünyanın her ülkesi eğitim sistemlerini yeniden tartışıyor; çocuklarını nasıl daha iyi yetiştirebileceğinin arayışı içerisinde. Yaklaşık yüz yıldır çağdaş medeniyet seviyesinin üzerine çıkma mücadelesini sürdürüyoruz. Bilimde, sanatta, sporda ve hayatın her alanında gelişmiş ülkeleri sadece takip eden değil, onlarla rekabet eden, hatta öncülük eden bir nesil ve güçlü bir devlet inşa etmeye çalışıyoruz. Nitekim Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu Türkiye Yüzyılı vizyonu da küresel ölçekte güçlü bir Türkiye inşa etme hedefini taşımaktadır. Eğitimden sağlığa, spordan güvenliğe, bilişimden dijital dönüşüme, yapay zekâdan sanal gerçekliğe kadar yeni dünyanın bütün gereklerini yerine getiren bir Türkiye ve bu vizyonu taşıyacak bir gençlik yetiştirmek istiyoruz" ifadelerini kullandı.

İl Millî Eğitim Müdürü Behçet Bakır da "2025-2026 eğitim öğretim yılında ilimizde öğrenim gören 153 bin 430 öğrencimizden 147 bin 22'si bugün karne almaya hak kazanmıştır. Bu büyük eğitim ailesi, 877 okulumuzda görev yapan 13 bin 136 öğretmenimizin özverili çalışmalarıyla çocuklarımızı yalnızca akademik başarıya ulaştırmayı değil; aynı zamanda ahlaklı, vicdan sahibi, merhametli ve sorumluluk bilinci yüksek bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. 6 Şubat depremlerinin ardından eğitim altyapımızın yeniden ayağa kaldırılması konusunda devletimizin güçlü iradesiyle çok önemli mesafeler katettik. Deprem sonrasında ilimize 77 yeni okul ile 12 okulda güçlendirme çalışması olmak üzere toplam 89 eğitim yatırımı kazandırılmış; bu yatırımlar sayesinde bugün itibarıyla eğitim sistemimize bin 443 yeni derslik dahil edilmiştir. Deprem öncesinde ilimizde toplam 6 bin 177 derslik bulunurken, yaşadığımız büyük afet sonrasında 895 dersliğimiz kullanılamaz hâle gelmişti. Bugün ise derslik sayımızı 6 bin 725'e yükseltmiş bulunuyoruz. Böylece depremde kaybettiğimiz dersliklerin önemli bir kısmını telafi etmiş, mevcut derslik kapasitemizi afet öncesinin de üzerine çıkarmış durumdayız. 

23 yeni okul 360 derslik de Eylül ayına kadar teslim edilecek. 54 eğitim kurumunun da teslim edilmesiyle derslik sayımız 7 bin 669'a yükselecek" bilgilerini paylaştı.

Öğrenciler adına konuşan 4.sınıf öğrencisi Elif Yaman ise "Yaşadığımız deprem nedeniyle okulumuzdan ve alıştığımız sıralarımızdan uzak kalmıştık. Ancak büyüklerimiz bizi hiçbir zaman yalnız bırakmadı. Bizler için sapasağlam, güvenli ve yepyeni, pırıl pırıl bir okul inşa ettiler. Bir dönem boyunca bu güzel okulda güven içinde derslerimizi işledik, koridorlarında koştuk, bahçesinde oyunlar oynadık. Okulumuz, yeniden neşeyle buluştuğumuz, umutla geleceğe baktığımız sıcacık yuvamız oldu" dedi.

Konuşmaların ardından Vali Seddar Yavuz ve Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er ile protokol üyeleri sınıfları ziyaret ederek, öğrencilere karnelerini verdi

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
reklam
reklam